alweer 5 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roald Otten - WaarBenJij.nu alweer 5 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roald Otten - WaarBenJij.nu

alweer 5 weken

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald

29 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Nadat ik ongeveer twee weken niets van me heb laten horen werd het wel weer eens tijd voor een berichtje. Ik zit hier ondertussen al weer vijf weken, de tijd vliegt voorbij. Het gaat nog steeds allemaal goed hier. Mijn stage loopt nog steeds erg lekker, ik begin steeds meer eigen patiënten te krijgen waardoor ik steeds meer verantwoordelijkheid krijg. Dit vind ik erg prettig, ik mag zelf beslissen hoe het therapeutisch proces eruitziet en kan deze dan vervolgens zelf toepassen. Natuurlijk houdt mijn stagebegeleider wel een oogje in het zeil en hebben we regelmatig overleg. Dit gaat heel makkelijk want de praktijk is maar klein dus je werkt constant in de zelfde ruimte met elkaar. Zover mijn stage, want naast mijn stage heb ik nog een hele boel dingen gedaan en is er van alles gebeurt.
Ik ben druk bezig met het behalen van mijn PADI (duikbrevet), dit gaat erg goed. Ik heb zaterdag mijn theorieexamen gedaan en ik had 2 fout van de 50 terwijl je 12 fout mocht hebben. We hebben alle zwembadduiken ook al achter de rug (hier leer je bepaalde technieken), nu moeten we alleen aankomende zondag nog twee duiken en dan heb ik mijn PADI, ik kan dan bijna overal duiken waar ik wil, over de hele wereld.
Verder ben ik bezig met een cursus salsa dansen samen met Lonieke, had nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou doen, maar nu we bezig zijn vind ik het heel erg leuk. We hebben nu twee lessen gehad en het gaat tot nu toe ook wel goed.
Daarnaast ben ik nog steeds aan het voetballen. Ik heb ondertussen 4 wedstrijden gespeeld, nouja 3 en een half eigenlijk, want dat is wel een mooi verhaal, in mijn tweede wedstrijd kreeg ik vlak naar rust een rode kaart! Ik had volgens de scheids namelijk iets te grote mond tegen hem en kreeg ik direct rood! Ik was namelijk boos omdat er een overtreding tegen me werd gedaan waarbij mijn broekje scheurde en de scheids vloot niet, toen ging ik naar de scheids en zei ik dat hij moest opletten, toen had hij een kadootje voor me. Ik had em niet eens uitgescholden ofzo. Wel grappig om er bij te weten is dat de scheids de materiaalman van de club was die eigenlijk ook in de kantine achter de bar staat.
Natuurlijk heb ik ook nog wat gefeest, haha….. Vorige week zijn we naar DJ Chuckie geweest, ik had hem vorig jaar in Lloret de mar ook al gezien en hij draaide nu wederom erg goed. Afgelopen zaterdag ben ik met wat andere jongens die ik hier heb leren kennen naar een concert geweest van Don Omar, dit is een van de beste Reggaeton artiesten van dit moment. Mijn huisgenoten hadden hier geen zin in, maar zo’n concert kon ik natuurlijk niet voorbij laten gaan. Het concert werd gehouden op een industrieterrein aan de haven, een hele aparte omgeving. Het was echt een supergoed concert, mede door het voorprogramma waar enkele artiesten van de Antillen in stonden.
Er is ook nog iets vrij heftigs gebeurt. In de nacht van afgelopen donderdag op vrijdag werd ik om 1 uur ’s nachts wakker. Ik keek om me heen en zag een lichtje in mijn kamer schijnen vlak bij de deur (ik slaap in een klein huisje naast het grote huis). Ik was net wakker dus ik had moeite met bedenken waar dat licht vandaan kwam. Na een tijdje dacht ik dit klopt niet en ben ik uit bed gegaan en ben ik gaan kijken bij de deur en heb het licht aangedaan. Ik keek door het raam van de deur en zag toen iemand heel snel wegrennen, een inbreker! Hij had een plank uit men deur gehaald en scheen daardoor naar binnen om te kijken of er iets lag. Toen heb ik snel mijn telefoon gepakt en ben mijn huisgenoten gaan bellen, op dat moment kwam die inbreker weer terug. Hij pakte vanuit die opening wat spullen van me, een broek, een shirtje en mijn voetbalschoenen. Ik bedacht me niet en stond op en liep naar de deur terwijl ik schreeuwde: G*dv*rd*m* Opsodemieteren!!! Waarna ik tegen de deur sloeg en trapte. Ik trapte zo hard dat ik de hele onderkant van de deur eruit trapte. Later kwam ik erachter dat mijn tenen hierdoor ook helemaal open lagen. Maar die inbreker schrok zich dood en liet alles vallen en is toen weggerend. Ik heb toen snel mijn huisgenoten gewaarschuwd en die waren snel bij me. We kwamen er achter dat hij eerst geprobeerd heeft om via het raam naar binnen te komen, maar dat is em gelukkig niet gelukt want anders stond hij naast men bed. Vervolgens hebben we de politie gebeld en die zijn langs geweest zodat ik aangifte kon doen. Je kunt begrijpen dat dit een hele beleving was heb dit nacht nauwelijks meer geslapen. Ik slaap zolang de deur en het raam nog niet weer gerepareerd zijn in het huis bij twee huisgenoten op de kamer.
Ik houd nu op, want anders wordt het wel een heel lang verhaal. AYO!

  • 29 Mei 2007 - 14:39

    Dirk:

    woow roald wat een leipe torie :D jezus. Jammer dat je jou Kung Fu technieken er niet op los hebt kunnen laten. Maar dan schrik je idd wel ff als er opeens zo'n inbreker in je kamertje staat te schijnen om dingen te jatten. Ik ga weer ff verder met school, leuk om weer eens wat te horen.

    ps: als je de salsa kunt moet je me wel ff leren, komt altijd van pas bij de vrouwen:)

  • 29 Mei 2007 - 14:39

    Tea:

    Ik ben blij dat alles goed afgelopen is!!
    Heb je geen foto's van het salsa dansen?
    Ik wil die losse heupen wel eens van je zien!
    En een foto in je duikpak?
    Veel plezier!
    Misschien tot over een week of 2-3.

    Liefs van ons allen.
    Max, Bommel, Spetter en mij!

  • 29 Mei 2007 - 15:05

    Alberta:

    Jeetje Roald, wat een verhaal zeg van die inbreker, ben blij dat het goed afgelopen is! Kan me voorstellen dat je wel behoorlijk geschrokken bent.

    Leuk om te horen dat het zo goed gaat op je stage en dat je steeds meer eigen clienten krijgt. Dat geeft je vast een goed gevoel!

    Ik blijf je verhalen volgen!

    Veel succes nog!

    Groetjes Alberta

  • 29 Mei 2007 - 16:04

    Karen:

    Wow jij heb weer heel wat meegemaakt! gelukkig is alles goed afgelopen...En moet zeggen die padi doe je snel suc6 zondag!!

    xjes

  • 29 Mei 2007 - 19:29

    Pa:

    Fijn dat je weer eens van je laat horen.Door dat gedoe met die inbreker
    is het niet leuk dat je zo verweg bent.
    Je hebt er je goed doorheen geslagen
    (geschopt).

    Kus Pa.

    Groeten van iedereen.

  • 31 Mei 2007 - 18:40

    The Kemperman Family:

    Fijn om (eindelijk) weer iets van je te vernemen. We hebben je gemist op de Pinkstermarkt. Maar, ja die is volgend jaar ook weer; waar je nu bent heb je het volgens ons Uitstekend naar je zin!!
    Lindy is klaar met haar examens en wacht vol spanning op de uitslag.Duim je mee?
    Je stage opent ook weer nieuwe carrière mogelijkheden: cursusleider teakwondo (je hebt nu ervaring, maar hou het maar bij die ene keer)

    Dikke knuffel van ons allemaal.

  • 01 Juni 2007 - 12:16

    Hilco:

    Hey Roald. Heb eindelijk je site ontdekt.
    Zo te lezen en voor al te zien vermaak je je prima. Alleen een minpuntje van die inbreker. Zijn nog steeds aan het trainen en het gaat goed. Gaan door het leven als kampioenen en volgens mij weten alle mensen in alle kroegen het zo langzamerhand wel. Veel plezier daar nog. Maar dit lukt wel met al dat "schone" in de buurt

  • 02 Juni 2007 - 15:00

    Jacquelien:

    Heej Topper!

    ik wist niet dat jij zo'n held was! mag ik je bellen als ik ook ooit een inbreker heb?
    Ziet er goed uit allemaal op die foto's! Wat ben je bruin man! Super hoor!
    enne... wie is die meid naast je???

  • 05 Juni 2007 - 19:18

    Fam.woudstra Akkrum:

    Wij waren pinstermaandag even bij je moeder en waar we hoorden dat je op de antillen zat voor staje dus en klein verhaalje uit akkrum . We hebben de nieuwe auto bekeken,mooi hoor Na de pinster zijn we 5 dagen naar Zuid Limburg gegaan op vakantie ,racefiets mee een op zaterdag 160 km. gefietst in de heuvels Verder nog veel plezier en pas goed op je zelf we zullen blijven volgen Gr. je moeder, oom henk en tante fokje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2007

Aan alles komt een einde...

07 Augustus 2007

nog even genieten

24 Juli 2007

weer bezoek

29 Juni 2007

lekker vrij

18 Juni 2007

chillen op de antillen
Roald

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 50312

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 September 2014

Qatar

24 April 2007 - 16 Augustus 2007

Stage Curacao

Landen bezocht: