chillen op de antillen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roald Otten - WaarBenJij.nu chillen op de antillen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roald Otten - WaarBenJij.nu

chillen op de antillen

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald

18 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Bon si man (een goede week) Nederland! Hoe gaat het daar? Bijna vakantie?
Hier op dushi curacao gaat alles nog prima. Mijn stage gaat heel lekker. Als er nieuwe patienten zijn mag ik regelmatig de intake en het onderzoek doen, dit gaat goed, meestal kom ik er zelf zonder hulp wel uit, dat geeft dan een goed gevoel. Ik ben de laatste twee weken hierdoor ook veel zelfstandig aan het werk, erg leuk, want je hebt dus veel vrijheid. Ondertussen heb ik al een aantal patienten klachtenvrij ontslagen. Het geeft een erg goed gevoel dat ze laten blijken dat ze je erg dankbaar zijn.
Naast mijn stage heb ik voornamelijk gerelaxed. Alleen vorige week zijn we met zen allen (huisgnoten) op jeepsafari geweest, erg leuk om te doen. Het was een tocht over de hatovlakte, dit is een woestijnachtig gebied aan de noordkant van het eiland. Aan de ene zijde heb je de zee en aan de andere zijde zie je een muur van rotsen met daarin heel veel grotten, grote en kleine, wij hebben enkele daarvan bekeken, waarbij we ook moesten kruipen. Ik vond dit echt super want ik hou wel van avontuurlijke dingen. Na de grotten gingen we door naar de "naturel jacuzzi". Dit is een gat die in verbinding staat met de zee. Wanneer de golven bij de kust aan komen gaan ze onder de rotsen door ook naar dat gat, waar het water vervolgens door de druk omhoog spuit. Om het gat heen ligt een plas water wat erg lekker warm is, vandaar de naam. Hier ben ik natuurlijk even in gaan liggen :P. We zijn ook nog bij een baai geweest genaamd de "plastic baai" Enkele jaren geleden is er een orkaan vlak langs curacao gegaan waarbij alle rotzooi die om het eiland dreef door stroming en wind in die baai ging. Ondertussen is het aardig opgeruimd, maar er ligt nog steeds veel rotzooi, je komt de gekste dingen tegen: speelgoed, wasmanden, voetbalschoen, flessen, van alles. Afgelopen jaar hebben ze een flesje water opgestuurd naar NL om te laten testen en die zeiden dat ze nog nooit zo schoon water hadden gezien, heel vreemd.
Als laatste gingen we naar playa forti. Dit is een strandje met daarnaast een restaurantje. Hier heb je een rots van ongeveer 13m hoog waar je van af kan springen. En dat is hoog kan ik je vertellen, maar stoer als ik ben :P, ben ik natuurlijk gaan springen (ik heb het op film staan). Kortom het was een hele leuke dag. Zoals ik al zei heb ik voor de rest veel gechilled. Ik heb lekker op het strand gelegen in het weekend en ben een paar keer uit eten geweest met huisgenoten. Afgelopen vrijdag was helemaal relax, toen ben ik namelijk met mijn stagebegeleider en zijn zoontje en een vriendje daarvan met de boot het spaanse water op geweest. Dit is een vrij grote baai waar je heel veel boten en surfers ziet. Je kan er prima zeilen. Het spaanse water is echt een hele mooie omgeving. Langs het water vind je echt de mooiste huizen die je zo terug zou kunnen vinden bij MTV-cribs, niet te geloven zo groot en mooi. De meeste met privestrand en een bootje bij huis. Nadat we een leuk tochtje hadden gemaakt zijn we naar barbara beach gegaan, dit is een strandje waar je alleen kan komen met de boot. Hier zijn we de rest van de middag gebleven, als je daar dan in de boot ligt in die omgeving ervaar je pas wat echt chillen is.....
De komende week ga ik ook veel leuke dingen doen, mijn mama komt namelijk langs!! Ik moet haar vanmiddag (over 2 uurtjes) van het vliegveld halen. Ik heb er ontzettend veel zin in, ik heb namelijk kunnen regelen dat ik 4 dagen vrij ben dus we gaan allerlei leuke dingen doen. Volgende week maandag vertrekt ze weer, daarna zal ik weer men site updaten om te vertellen hoe we het hebben gehad!
AYO!

Foto's komen nog!

  • 18 Juni 2007 - 17:52

    Michael:

    Alles sani bong! Klinkt goed gozer, vette shit! ik vertrek over 9 daagjes naar calella in spanje.. IK ga werken als propper voor 2 maandjes voor een club daar, dus word wel lachen.. Helaas geen curacao maar komt in de toekomst ooit nog wel.. Spreek en zie je snel weer!!

    greetz mike

  • 18 Juni 2007 - 19:40

    The Kemperman Family:

    Kun je ons wat zon mailen??? Veel te weinig hier...
    Roald en Têa; heel veel plezier de komende week (vooral lekker chillen)en heeeel veel foto's maken

    dikke knuffel voor jullie van ons allemaal

  • 20 Juni 2007 - 12:27

    Alieda:

    Hé Roald!!!
    Zo te zien en te horen heb je het vreselijk druk.... haha!!! Lekker hoor. Stiekem begin ik een beetje jaloers op je te worden. Zeker omdat het daar zulk lekker weer is natuurlijk. Ik hoop dat je gezellige dagen met je moeder hebt. Voorlopig hebben wij nog niet de kans om weg te gaan, en dat is best jammer, want ik was graag bij je op "visite" geweest...

    Kus Alieda

  • 23 Juni 2007 - 21:29

    Stef:

    gast.. je hebt je handen vol.. ben je al een btje je party spirit verloren.. of ben je al helemaal gezonken in de ogen van een big momma.. echt goed om te horen dat het goed met je gaat.. Ik heb me schoolscheisse ook gehaald.. alhoewel ik wel pas om 6 july helemaal klaar ben..

    Komt allemaal goed. en doe je moeder de groeten!! we hebben jou pokersetje nog bij je huis opgehaald en weer goed teruggebracht;)

  • 28 Juni 2007 - 09:18

    Tea:

    Bedankt Roald voor de prachtige vakantie!
    Ik heb me best vermaakt en je hebt me veel van het eiland laten zien.Het was wel een hele ommekeer wat betreft de temperatuur toen ik terugkwam! Daar boven de 30 en hier ongeveer 14 graden!Brrrrr...
    De honden waren helemaal gek toen ze me zagen.Het is ook weer heerlijk om thuis te zijn. Ik hoop dat je nog een mooie tijd hebt daar.
    Veel liefs en xxjes

  • 28 Juni 2007 - 10:16

    David:

    Het ziet er allemaal echt vet uit. Ik begin echt veel zin te krijgen om daar heen te gaan. tot snel, spreek je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2007

Aan alles komt een einde...

07 Augustus 2007

nog even genieten

24 Juli 2007

weer bezoek

29 Juni 2007

lekker vrij

18 Juni 2007

chillen op de antillen
Roald

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 50317

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 September 2014

Qatar

24 April 2007 - 16 Augustus 2007

Stage Curacao

Landen bezocht: