weer bezoek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roald Otten - WaarBenJij.nu weer bezoek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roald Otten - WaarBenJij.nu

weer bezoek

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald

24 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Het was weer tijd voor een berichtje. Ik had een tijdje niets van me laten horen, dit kwam omdat ik niet veel spannende dingen heb gedaan de laatste weken. Alleen stage gelopen en gechilled. Het enigste spannende was waarschijnlijk dat ik met mijn auto uit de bocht ben gevlogen tegen de vangrail toen ik iets te hard reed en een hond uit moest wijken. Met als gevolg dat mijn linker voorkant in elkaar zit, maar de auto rijdt nog en ik ben er heel vanaf gekomen. Ik moet nu alleen zorgen dat de auto door de keuring komt die deze week op het programma staat.
Afgelopen week heb ik wel veel leuke dingen gedaan, mijn vader was er namelijk. Hij was er van maandag tot maandag en we hebben het ontzettend naar onze zin gehad. Toen ik hem maandag van het vliegveld ging halen had het vliegtuig bijna twee uur vertraging, dit was wel jammer want nu kwam hij eigenlijk in het donker aan en had hij nog geen id hoe het eiland er uit zag. Die avond zijn we gelijk maar even lekker uit eten geweest en vervolgens niet te laat op bed gegaan want om 11 uur ’s avonds had mijn vader er al 24 uur op zitten en ik moest helaas de volgende ochtend werken. Ik kon niet zoveel vrij krijgen jammer genoeg. Maar ik werk nu toch maar halve dagen, omdat er veel minder patiënten zijn, dus dat was niet een groot probleem.
De dinsdag zijn we toen ik thuis was ’s middags naar westpunt gereden om daar te gaan zwemmen bij de knip. Daar zijn we niet heel lang gebleven want ik wou nog gaan springen bij playa forti (rots van 12 m hoog). Nouja, eigenlijk was het niet dat ik graag wou gaan springen, ik wou mijn vader graag zien springen! En ik heb hem zover gekregen, maar ik had eigenlijk ook wel verwacht dat hij het zou doen. Hierna zijn we bij Jaanties Leguaan gaan eten, iets wat je uiteraard moet doen op Curaçao (smaakt naar kip hoor).
Woensdag zijn we naar Klein Curaçao gegaan, dit is een klein onbewoond eilandje wat ook bij Curaçao hoort ten westen van het eiland. Om er te komen moest je twee uur met een boot. Tijdens de tocht sprongen er regelmatig vliegende vissen uit het water, erg mooi om te zien. Die beesten vlogen zo over een afstand van 100 meter op ongeveer een meter boven het water. Toen we bij het eiland aankwamen zagen we direct een schildpad zwemmen vlak naast de boot, erg leuk, helaas hebben we geen schildpadden kunnen zien tijdens het snorkelen. Het was een georganiseerde reis dus bij aankomst stond het ontbijt klaar, we vertrokken namelijk al om 7 uur. Vervolgens stond er om half 1 een hele lekkere BBQ klaar met salades en alles, echt heerlijk. Op het eiland stond ook nog een oude vuurtoren en er lagen drie schipswrakken, hier zijn we uiteraard even gaan kijken, dit is op de foto’s te zien. Toen we terug waren moesten we snel naar het voetbalveld, ik was namelijk gevraagd om bij het eerste mee te trainen zodat ik mee kon voetballen met de play-offs om in de hoogste competitie van Curacao te komen. Ik heb ondertussen nog een paar keer mee getraind, maar ik heb van een aantal mensen gehoord dat ik helaas niet mee kan doen me de play-offs omdat ik nog ingeschreven sta in Nederland, erg jammer, maar wie weet, ze zijn hier niet zo nauw met de regeltjes.
Donderdag zijn we niet veel gaan doen, ik moest ’s ochtends weer werken. ’s Middags zijn we even met mijn auto bezig geweest want die liep niet zo lekker, er waren wat dingetjes en het bleek dat de ontsteking niet goed meer was, dus die heeft mijn vader even vervangen, bedankt pa!! Hij rijdt nu weer prima! ’S Avonds moest ik weer trainen.
Vrijdagmiddag had mijn stagebegeleider mijn vader en mij uitgenodigd om te gaan varen en chillen op zijn boot. Dit was echt even chillen op de Antillen. ’s Avonds zijn we uit eten gegaan bij het restaurantje van mijn huisbaas. Een erg gezellig restaurantje. Eigenlijk is het een kunstatelier waar later een hele mooie keuken bij is gemaakt. Je komt buiten aan een tafeltje te zitten en je kan zo de keuken inkijken en de kok aan het werk zien. Het was niet alleen erg gezellig het was ook nog lekker. Die avond zijn we weer vroeg op bed gegaan want de volgende ochtend stond het beklimmen van de Christoffelberg op het programma.
We zijn dit vroeg gaan doen want anders is het veel te warm. Op de foto´s kun je wel zien dat het erg leuk was om te doen. `s middags zijn we gaan snorkelen bij playa kalki, ik had gehoord dat het mooi was om daar te gaan, maar dit viel wel een beetje tegen. ´s Avonds zijn we lekker uit eten gegaan naar Hook´s Hut. Hierna zijn we naar de Sopranos geweest. Een erg gezellige tent waar een pianist voor live muziek zorgt. Hier kon je ook sigaren krijgen dus we hebben even een lekkere Cubaanse sigaar gerookt onder het genot van een aantal biertjes.
Toen was het al weer zondag, we besloten om te gaan snorkelen bij de Tugboot. Hiervan wist ik zeker dat het mooi was. Bij aankomst bleek dat ze bij die steiger die daar staat net een hele grote boot aan het aanleggen waren, erg indrukwekkend om te zien, we moesten wel ander en half uur wachten voordat we konden snorkelen, maar dit was de moeite waard. `s Middags zijn we nog naar mambo geweest om ´s avonds direct door te gaan naar Wet en Wild. Dit was eerst een beetje saai, maar toen het wat drukker werd en de bekende mensen er weer waren was het weer erg gezellig.
Maandag moest mijn vader weer naar huis, we hebben het gezellig gehad en leuke dingen gedaan! Zijn vlucht stond gepland om 10 voor 7 ´s avonds, maar er was wederom vertraging, zover ik weet is hij toen om kwart over 8 vertrokken.
De komende week wordt weer een beetje hectisch, ik ga namelijk verhuizen en mijn auto moet dus gekeurd worden. Ik houd jullie op de hoogte hoe dit afloopt! Tot snel! AYO!
Oja over 3 weken kom ik ook al weer terug……

  • 24 Juli 2007 - 14:16

    Tea:

    Blij om weer even wat van je te horen! Misschien zie ik je straks wel op msn?
    Tot horens!
    xxxxxxxxx

  • 24 Juli 2007 - 14:18

    Sjak Uut Grunn:

    Leuk leuk Roald, hoe komt het dat je nog niet terug bent, de stage moet toch allang zijn afgelopen?

    xx

  • 24 Juli 2007 - 14:34

    Hans:

    Goed om weer wat van je te lezen. Ziet er allemaal heel goed uit, alleen jammer van die Ferrari van je succes met de keuring. Geniet er nog lekker van en spreek je snel.

    gr.
    16

  • 24 Juli 2007 - 17:37

    Karen:


    Hey, je heb alweer heel wat meegemaakt lees ik. Doe je een beetje rustig met je scheurbakkie de laaste paar weekjes haha, en maak er nog wattan!

    xxx

  • 25 Juli 2007 - 12:52

    The Kemperman Family:

    Was je aan het trainen voor de 24-uur van Le Mans, toen je uit de bocht ging? Gelukkig alleen pleisters nodig voor je (eerste eigen) kar.
    Wanneer stuur je ons nou eindelijk eens wat zon??? Nog veel plezier en tot gauw.
    big hug van ons allemaal.

  • 28 Juli 2007 - 14:20

    Sam:

    haha beide blote bast, zoon bruin vader rood:D echt mooie landschaps foto's men. ik spreek je xxxxxxxx

  • 03 Augustus 2007 - 09:16

    Theun:

    erg mooi daar en wat een belevenissen
    groet theun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2007

Aan alles komt een einde...

07 Augustus 2007

nog even genieten

24 Juli 2007

weer bezoek

29 Juni 2007

lekker vrij

18 Juni 2007

chillen op de antillen
Roald

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 50315

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 September 2014

Qatar

24 April 2007 - 16 Augustus 2007

Stage Curacao

Landen bezocht: