lekker vrij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roald Otten - WaarBenJij.nu lekker vrij - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roald Otten - WaarBenJij.nu

lekker vrij

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald

29 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

De afgelopen week heb ik lekker veel vrij gehad, want mijn moeder was er! Ik heb maar 1 dag hoeven werken de hele week! Ik heb een ontzettend leuke week met mijn moeder gehad en volgens mij heeft zij het ook ontzettend naar haar zin gehad. Vorige week maandag kwam ze aan, die avond heeft ze direct mijn salsa kunsten kunnen bekijken, volgens mijn moeder moest ik wat losser worden, maarja als je bij elke pas nog moet nadenken wat de volgende is, is dat een hele klus. De dinsdag zijn we naar banda bou gereden, dit is de westpunt van het eiland. Daar hebben we lekker gezwommen bij de knip (het mooiste strand van het eiland), waarna we de terugweg langs playa forti zijn gereden waar ik wederom van de hoge rots ben gesprongen, mijn moeder heeft een paar stoere foto’s kunnen maken. ‘S avonds zijn we gaan eten bij Jaantie’s, dit is een hele leuke tent, er is namelijk een lopende kaart en rond het hele restaurant vind je allemaal vogeltjes. Oja en de ober is ook een mafkees. Toen we daar zaten kwam heel toevallig Rens met zijn vader ook langs, die zijn gezellig bij ons komen zitten.
De woensdags moest ik helaas werken, mijn moeder heeft me afgezet en is toen met mijn auto wat rond gaan rijden, ook deze avond zoals eigenlijk elke avond zijn we uit eten geweest, erg lekker! Donderdags zijn we punda (de binnenstad) in geweest. Hier hebben we lekker even geshopt en we zijn natuurlijk de bootjesbrug even over geweest en in Otrobanda hebben we een heerlijke fruitshake gehaald. ‘S middags zijn we naar de Hato-grotten gegaan, even een stukje geschiedenis. Ik vind grotten altijd erg leuk, omdat het altijd een hele onwerkelijke en mysterieuze wereld is met al die gangen. ’S Avonds hadden wij bij ons thuis een BBQ georganiseerd, was erg gezellig alleen deed de BBQ het niet en stond ik samen met Rens zijn vader de hele tijd in de keuken te bakken. Nouja het was lekker….
Vrijdag hebben we ons grootste avontuur beleefd, toen gingen we het christoffelpark door met mijn auto. We zijn er doorgekomen, maar de rover had het een aantal keren flink moeilijk met die steile heuvels, één keer kwam hij er niet bij op en viel hij uit halverwege, toen moest ik achteruit naar beneden de bocht om, de tweede keer ging ik vol gas in de eerste versnelling en toen lukte het wel…. Ik kneep em wel even.
Zaterdag zijn we naar de aloë vera plantage en de struisvogelfarm geweest. Als je naar Curacao gaat is het erg leuk om daar even langs te gaan. ’S Avonds ben ik met mijn huisgenoten naar het verjaardagsfeestje van Lonieke gegaan, in haar huis wonen 30 meiden en maar 2 jongens, je kunt nagaan dat het dus een leuk feestje was ;)
Zondagochtend zijn we lekker gaan snorkelen bij een boot die vlak bij de kust ligt, erg leuk om te doen. Zo leuk zelfs dat we de volgende ochtend (laatste ochtend van mijn moeder) nog een keer zijn gegaan, dit keer met een onderwatercamera. Ik moet die foto’s nog even laten ontwikkelen (digitaal), dan kan ik laten zien hoe ontzettend mooie vissen er zwemmen.
Zondagmiddag hebben we lekker gechilled op mambo, ik moest mijn moeder uiteraard even laten zien hoe wij dat doen. Zoals elke zondagavond stond ook nu weer Wet & Wild op het programma, kon mijn moeder even zien hoe wij een feestje bouwen…haha. Het was erg gezellig, een heleboel mensen gaan namelijk deze week naar huis en die gingen nog even helemaal los.
Maandagmiddag heb ik mijn moeder naar het vliegveld gebracht, ze moest om 20 voor 6 vliegen, door problemen vloog ze pas om half 10, maar ze is veilig thuis gekomen! We hebben het ontzettend gezellig gehad!
Zoals ik al zei gaan de komende tijd veel mensen weg die ik hier heb leren kennen (3 van de 4 huisgenoten zijn al weg), dit vind ik wel heel erg jammer, maarja er blijft hier nog genoeg gezelligheid over! Ayo vanuit dushi Curacao!

  • 29 Juni 2007 - 14:09

    Alma:

    Hej Roald!!
    Uiteraard lees ook ik je berichtjes!! Erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt hoor:) Curacao ziet er mooi uit en het lijkt me zeker de moeite waard!! Leuk zeg dat je moeder langs is geweest, leuk "uitje" haha.
    Veel plezier daar en geniet ervan hoor! Hier in ned. lijkt het namelijk nergens op met het weer :( :P
    Doei doei

  • 29 Juni 2007 - 15:14

    The Kemperman Family:

    Hi die Roald,
    We hebben gehoord dat je moeder en jij een hééééle leuke week gehad hebben. Fijn!
    Maar... kun je niet eindelijk eens wat mooi weer naar ons sturen (goed voor ons én goed voor onze handel)
    Hopen snel weer van je te horen (hebben we toch nog een klein beetje zon in huis)
    Dikke knuffel van ons allemaal

  • 29 Juni 2007 - 15:33

    Tea:

    De foto's onderwater zijn erg mooi en die van ons samen ook!!
    Het weer hier bij ons is kl....
    De dakdekker is bijna van het dak gespoeld!
    Bommel ziet er weer geweldig uit na zijn trimbeurt!
    Groetjes van Alain en mij!
    xxxxxxxxxxxx

  • 29 Juni 2007 - 23:16

    YEAH! OHKEJ!!:

    gast.. het is echt te hard voor woorden.. Echt zon mannetje ben je al geworden.. haha..

    ben fokking benieuwd naar je verhalen!.
    tot in de details:P..
    de fotos zien er errug rust uit..

    over een paar uurtjes staan dirkie, bram, henkie, andre en ik op awakenings uit ons dak te gaan.. e eeh..

    Wel klote dat je roomies weggaan.. alleen als er een paar harde milfjes in de plaats komen.. hoor ik jou nog nie klagen.. Ones you go black you never go back.. Ones you go white u never get spyt..

    Trouwens staat Roald voor Roald Dahl?..

    hou rOst.

    stef

  • 30 Juni 2007 - 10:27

    Jacquelien:

    Cool Roald! Enjoy, je komt zeker ook bijna terug..
    Tot in september!
    xx

  • 30 Juni 2007 - 14:52

    Sam:

    haha roald jij schrijft het echt prachtig op allemaal is vet chill:D
    cool dat je het zo leuk hebt daar man, veel plezier nog.

    jeuw ciao, spreek je

  • 05 Juli 2007 - 16:19

    Elina:

    Hi Roald,

    zo dat was even een lange zit... heb net al je verhalen achter elkaar gelezen:) Leuk dat je al zo veel van het land hebt gezien! Bij dat inbreker verhaal hield ik even mijn hart vast... het zou je maar over komen.. jag!
    Als je terug komt zal ik je salsa kunsten even testen ;) ik zit ook op salsa nl!
    Heel veel fun nog daar en tot spreeks.
    Kus van Elina

  • 12 Juli 2007 - 14:14

    Ineke :

    hoi roald nou de vehuizing is achter de rug, maar het uitpakken van de dozen nog niet, want spaart een mens wat op,maar als je dus terug komt heb je nieuwe buren. wat hebben jullie een mooie week gehad hè en je moeder ook zo lekker bruin. hier is verder alles oke en ik hoop bij jouw ook. dikke tût en tot de volgende keer

  • 19 Juli 2007 - 20:36

    Jan En Corry:

    Hallo Roald,

    Wat een geweldige stage is dat. Jaloers...
    Nog veel plezier.

  • 23 Juli 2007 - 17:39

    Tessa:

    Hey aankomend huisgenootje!
    Wat een leuke site heb je! Zie m nu pas voor het eerst haha!
    Jammer dat je niet eerder bij ons komt wonen, maar goed het worden gewoon 4 laatste mooie dagen!
    Tot snel!Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2007

Aan alles komt een einde...

07 Augustus 2007

nog even genieten

24 Juli 2007

weer bezoek

29 Juni 2007

lekker vrij

18 Juni 2007

chillen op de antillen
Roald

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 50317

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 September 2014

Qatar

24 April 2007 - 16 Augustus 2007

Stage Curacao

Landen bezocht: