Het bevalt me prima! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu Het bevalt me prima! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu

Het bevalt me prima!

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald

08 Februari 2010 | Qatar, Doha

Ik ben hier nu al weer dik drie weken en het bevalt me nog steeds prima. Eigenlijk gaat het me steeds meer bevallen. Ik mis iedereen natuurlijk wel, vooral mijn lieve vriendinnetje ;).
Alle papierwerk is eindelijk geregeld, ik heb nu mijn Qatari ID card gekregen, erg handig, want die heb je overal voor nodig als je iets wilt regelen of ergens heen wil. Ik heb tevens een Qatari driving license, je mag hier maar maximaal een week rijden met je NL-rijbewijs. Toen ik mijn Qatari driving license kreeg, heb ik direct een auto gehuurd. Je kan hier namelijk niet zonder auto, taxi’s zijn er wel, maar erg weinig en het openbaar vervoer is gewoon klote. Met mijn auto heb ik de laatste tijd wat rondgereden om de stad wat beter te leren kennen. Ik weet nu de belangrijke plaatsen (shopping mall’s, hotel’s, etc.) wel te vinden. Heerlijk die vrijheid.
Op mijn werk gaat het ook goed, ik krijg langzaam aan wat meer patiënten. Stuk voor stuk uitdagende casussen en dus erg leuk om te behandelen. Ik erger me alleen dood aan de mentaliteit van een gedeelte van de patiënten. De helft van de patiënten komt of veel te laat, of gewoon niet opdagen, hierdoor heb ik soms hele gaten in mijn agenda. Een standaard woordje bij de mensen hier is “Insha'Allah” dit betekent zoiets als: als god het wil. In de praktijk betekent dat vaak dat ze niet komen opdagen.
De afgelopen weekeinden heb ik wat dingen gedaan met collega’s. Zo hebben een paar collega’s mij meegenomen naar een voetbalwedstrijd: Al Wahkra vs Qatar SC. In het hele stadion zaten misschien 300 mensen en het niveau was erg matig. Elk team heeft 2 of 3 spelers die redelijk kunnen voetballen, zo spelen Adil Ramzi en Tom Caluwe bij Al Wahkra, maar de rest van de spelers heeft een erg laag niveau. De meeste zouden niet kunnen meedraaien op hoofdklasse niveau in NL.
Twee weken geleden ben ik met een aantal collega’s de woestijn in geweest. Ik was nog nooit van mijn leven in een echte woestijn geweest, dus dit was een geweldige ervaring. We hebben een quad gehuurd en zijn lekker gaan scheuren over de zandduinen, erg gaaf! Daarna zijn we even verder op nog met de auto (4x4) over wat minder hoge duinen gegaan, maar nog steeds best hoog. Het geeft een enorme adrenaline kick als je het gevoel krijgt dat de auto bijna omslaat of als je in een hoek van 65 graden naar beneden rijd.
Afgelopen weekend heb ik overdag lekker gerelaxed bij The Pearl. Dit is een kunstmatig aangelegd schiereiland, met een haven en daaromheen allemaal hoge gebouwen, met maar één voorwaarde, het moet luxe zijn. Ik ben daar lekker op een terrasje gaan zitten met een cappuccino terwijl ik van het uitzicht genoot en me ondertussen verwonderde dat ze zelfs de straat aan het dweilen waren. ’S Avonds ben ik op stap geweest met James. Een aardige Brit die ook in het Ziekenhuis werkt, als recruitment specialist. We hebben een paar kroegen en een club bezocht. Was erg gezellig, had het niet gedacht, maar je kan hier prima stappen!

• 08 Februari 2010 - 11:07

Jacquelien:

What tha F!
    Cool zeg! Hebben ze er niet nog een vacature?

hahah, groetjes!

• 08 Februari 2010 - 11:28

Danny:

Leuk om de hoogte gehouden worden. Geeft ons ook meer kennis van Qatar.

Groet vanuit -6 om 12.00 uur

• 08 Februari 2010 - 11:36

Judith:

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. In Drachten loopt het steeds beter en zie minder de collega's.Geniet er nog lekker van.
    Groetjes.

• 08 Februari 2010 - 12:22

Henrieke Wijnsma:

Hi! Heel gaaf, die verhalen van je! Is het erg warm daar nu? Werkse!

• 08 Februari 2010 - 12:22

Stef:

knakker ben je ook.. zandhappen voor gevorderden met zon quat..
    of is het symbolisch voor quatar?

in ieder geval enjoy..

• 08 Februari 2010 - 13:29

Ronald Dunker:

Hey Roaldihno. Hoe is het? Leuk weer iets van je te horen.Ik heb daarvoor ook nog bericht van jou gehad.Het ziet er inderdaad luxieus uit.
    Hier gaat alles goed.Groetjes van Armand.Die speelt nu in de U-17. Ronaldihno :)9.30 am. Curacao.

• 08 Februari 2010 - 16:22

Karel En Noekie:

Hoi Roald, Wat fat cool daar zeg! Prachtige foto's, zo krijgen we een goed beeld van waar je zit!
    Wat een weelde daar, geniet er maar lekker van!
    We blijven je volgen, leuk hoor!

• 08 Februari 2010 - 16:27

Mirjam:

Je hebt het gelukkig wel naar je zin, ziet er ook goed uit. Hebben ze nog bekkenfysio's nodig?
    Je kan me natuurlijk ook voor een second opinion laten invliegen....

xx Mirjam

• 08 Februari 2010 - 17:44

Kim:

He roald,

Ziet er top uit man. Geniet er maar lekker van en leuk om weer wat gehoord e hebben.
    Maar vraag je moeder ook vaak wel even.

Groetjes Kim.

• 12 Februari 2010 - 12:52

Tea:

Er staat vandaag een stuk over Co Adriaanse in de Telegraaf. Ook hij heeft het over Aspire, hoe groen de mat er wel niet bij ligt.
    Daar staat ook in dat Ronald de Boer is toegevoegd bij zijn Team.
    Misschien staat het wel op internet.

Er ligt alweer sneeuw en het vriest 's nachts weer behoorlijk. We hebben een ouderwetse winter.
    Jij ligt zeker te bakken op het strand?

Veel plezier!

Tea XXXX

• 12 Februari 2010 - 14:16

Ivonne:

Leuk joh op zo'n quad te reiden. Zou ik ook wel eens willen doen haha.
    Weet alleen niet of ik zonder kleer scheuren er van af kom. Het gaat hier allemaal goed in Biddinghuizen.Kijk regelmatig ff op je site of je weer iets leuk te melden heb. Ben blij voor je dat je het daar naar je zin hebt.Oh ja en je meissie mist jou ook. dikke kus van ons allemaal.

• 16 Februari 2010 - 19:02

Bako:

terwijl jij in het zand speelt gaan wij mmaar door met sneeuw schuiven. leuk dat je nu wat inburgert en je ook wat van het "gewone"
    leven meemaakt. bedankt voor de mooie reportage gr uit wateren

• 17 Februari 2010 - 12:57

Jelena:

Lieve Roald,

Ik zit hier nu met een zak chips 8er de pc van je mama:P avec guacamole:P

Max kijkt al kwijlend toe. Vanaaf maar ff kijken of je de wedstrijd mee kan kijken hè;):P

Ik hoop dat ik je niet teveel heb afgeleid van je werk(A)

Dikke zoenies ennuuuh nog 68 nachtjes slapen..pfff wat lang

haha kiss

• 19 Februari 2010 - 20:01

Zwijndrecht:

Nou lekker hoor, hier regent het weer. Veel plezier en hou ons allen op de hoogte. Groetjes

• 20 Februari 2010 - 07:38

Sam:

heel nice kijk em shinen in de woestijn. mooi dat het werk zo goed gaat man. have fun nog keep it up.

en ik zie je Insha'Allah, jeuw jeuw.

• 24 Februari 2010 - 22:57

Peter En Wies:

He Roald,

We hebben vandaag weer eens je avonturen gelezen.
    Blijf ze schrijven.

Gr.

• 25 Februari 2010 - 12:16

Tea:

Jammer, maar we hebben verloren. In 10 minuten 4 goals om de oren, ze hadden zeker een black out.Terwijl ze in de 1e periode zo goed speelden!
    Maar we gaan er morgen weer tegenaan.
    Wat een ontwikkelingen weer bij Jel haar voetballen hè?
    Moeilijk allemaal.

Liefs Tea
    xxxxxxxxxxxx

• 04 Maart 2010 - 13:04

Bako:

Mis je de lekkere oude kaas uit Nederland al een beetje?
    Groetjes bako

• 05 Maart 2010 - 16:33

Tea:

Hé, zet eens een foto van die blitse kar van je op de site!!
    enjoy life!

xxxx

• 12 Maart 2010 - 10:38

Bako:

hoi roald mooie bak heb je gekocht Zal wel weinig last hebben gehad van de pekel dus is wassen overbodig Kom maar niet naar hier met een V 8 want de benzine kost onderhand meer als 1.5 european dollar groetjes uit Wateren

• 16 April 2010 - 16:23

Karel En Noekie:

Hoi Roald, alvast van Harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat fijn dat je straks visite krijgt uit Nederland! En ook nog wel je vriendin en je moeder! Leuke vooruitzichten heb je, hebben wij gehoord! Wij hebben er inmiddels alweer een kleindochter bij! Wim en Remy hebben een dochter, ze heet Mare. Ben je al verhuisd? Fijne tijd ook met je vader en Tjissie!

• 22 April 2010 - 09:52

Opa En Oma Bolmers:

Hallo Roald.Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    We gaan er vanuit dat je er een mooie dag van maakt.
    gr.van de zwette

• 22 April 2010 - 09:52

Opa En Oma Bolmers:

Hallo Roald.Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    We gaan er vanuit dat je er een mooie dag van maakt.
    gr.van de zwette