Al twee maanden - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu Al twee maanden - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu

Al twee maanden

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald

07 Maart 2010 | Qatar, Doha

Ik zit nu bijna twee maanden in Doha! Het begint steeds meer vertrouwt te voelen. Ik begin steeds meer te leren over het land en de cultuur en ik leer ook steeds meer mensen kennen.
De laatste weken heb ik me vooral bezig gehouden met mijn werk. Ik heb het langzaam aan steeds drukker gekregen en dat is op zich wel lekker. Ik had eerst te veel gaten in mijn agenda en dronk daardoor iets te veel koffie, haha! De komende week, wordt een lange week, ik moet de hele week werken en daarnaast moet ik ook nog in het weekend werken. Hier heb ik zelf voor gekozen hoor. Het komende weekend is er hier namelijk het Wereldkampioenschap Atletiek Indoor. Samen met een aantal collega’s uit het ziekenhuis zullen we de medische verzorging op ons nemen. Ik kijk er echt naar uit, het wordt waarschijnlijk fantastisch om een keer mee te maken, zo’n groot event!
Naast mijn werk ga ik veel naar de sportschool. Ik werk van 13.00 uur tot 20.00 uur, dus ik heb ’s ochtends genoeg tijd om even lekker te sporten. Ik doe dit vrijwel elke ochtend, al neem ik wel af en toe even een rustdagje (uitslaapdagje). Al ik ’s avonds thuis kom doe ik niet zoveel meer. Vaak ga ik met mijn vriendinnetje op skype of kijk ik wat televisie. Ik ontvang hier BVN, dit is een Nederlands-Vlaamse zender die over de hele wereld uitzendt. De programma’s die ze daar op uitzenden zijn een aantal programma’s van de publieke zenders. Zo kijk ik vaak het nieuws, het sportjournaal en De Wereld Draait Door!
In de weekenden heb ik eigenlijk alleen maar gerelaxed. Met een aantal collega’s zijn we bijvoorbeeld een dagje naar het strand geweest. Dit strand (Faruwit beach) lag ongeveer 80 km boven Doha. Er gaat één lange snelweg langs, maar omdat we zo lekker aan het rijden waren, waren we opeens in het noordelijkste stadje van het land, Al Shamal. Toen had ik pas in de gaten hoe klein Qatar eigenlijk is. Maar het was wel heel leuk om ook daar eens te kijken. Wat heel grappig is, is dat ze daar een voetbalstadion hebben, dat lijkt op een fort, echt heel apart! Afgelopen weekend heb ik het hele weekend aan het zwembad gelegen in de compound van James. James was net weer terug van vakantie in de UK en kon wel weer even wat zon gebruiken. Dat vond ik geen probleem, want een beetje zonnen vind ik ook niet erg.
Buiten al het werk en relaxen om, ben ik op zoek gegaan naar een auto. Ik heb de afgelopen maand een auto gehuurd, maar dat is natuurlijk heel erg duur. Ik wilde graag een 4x4 kopen, maar niet te duur. Ik heb wel eens met het idee rondgelopen om een nieuwe auto hier te kopen want die zijn hier zo goedkoop! En die dan mee terug te nemen naar NL, maar ik heb besloten om dat voorlopig nog even niet te doen en eerst wat geld te gaan sparen. Na een lange zoektocht heb ik uiteindelijk een mooie auto gevonden. Een Jeep Grand Cherokee. Hij is uit 1998, maar ziet er nog heel goed uit! Ik heb hem laten checken door een garage en die vonden wat kleine dingetjes die in de toekomst wat aandacht nodig hebben, maar voor de rest waren er geen problemen. Ik rij er nu een paar dagen in en het voelt heel goed om mijn eigen auto te hebben, maarja als het een V8 is, kan er ook niet zo veel verkeerd aan zijn! Wat een power, ik kan niet wachten om er mee de woestijn in te gaan!
Nog ander en halve maand en dan komen mijn schatje en mijn moeder naar Qatar! Daar kijk ik echt naar uit. Ik kan niet wachten om Jelena weer even lekker te knuffelen enzo ;). Ik heb ontzettend veel zin om ze te laten zien hoe ik hier leef.

Bedankt voor alle reacties!! Heel leuk!!!

  • 07 Maart 2010 - 11:08

    Jelena:

    Hej rooo,

    Wat een onwijs leuk berichtje joh!!;)
    Nauwelijks spelfoutjes:P Doe je beter dan de vorige keer hahaha:P..

    Werkse vandaag en dat knuffelen komt goed hoor..

    Zoenies(K)

  • 07 Maart 2010 - 11:16

    Kim:

    He Roald,

    Leuk om weer een verslagje van je te lezen. Was van de week ook leuk om je via skype even gesproken te hebben.

    Heel veel plezier met je nieuwe auto. En spreek je wel weer.

    Groetjes Kim

  • 07 Maart 2010 - 12:18

    Rutger:

    Hoi Roald.
    Als ik al lees hoe lekker warm het is dan wordt ik er jaloers van :) Hier is het nog altijd erg koud voor de tijd van het jaar dus de meeste kijken ook uit naar lekker warm weer. Zo de lezen heb je het erg naar je zin. Ik zou zeggen geniet en veel succes daar.
    Spreek je.

    Groet Rutger

  • 07 Maart 2010 - 15:01

    Tea:

    Mooie auto!
    Ziet er goed uit bij dat zwembad!
    Is dat de compound waar je eventueel heen wilt?
    Nu dat wordt dan echt genieten!
    We tellen de dagen dat we naar je toe komen!

    xxxx

  • 07 Maart 2010 - 16:16

    Jacquelien:

    Ziet er goed uit Roald! Beetje scheuren in die auto! haha, cool!

    Groetjes!!

  • 08 Maart 2010 - 11:59

    Evert:

    hee Roald, wat een luxe wij zitten hier nog een beetje in de sneeuw en de kou. En jij ligt daar lekker op het strand! Het gaat je goed! Maar daar twijfel ik niet aan.

    Groet Evert

  • 08 Maart 2010 - 13:09

    Hilco:

    Hey Ronald,
    Lekker temperatuurtje daar lees en zie ik. Het bevalt je zo te lezen prima. Is goed om te horen! Veel plezier nog en ik hou site in de gaten. Succes. Groeten je trainer

  • 09 Maart 2010 - 12:48

    Hilco:

    Sorry moest zijn Roald ipv Ronald.

  • 17 Maart 2010 - 20:12

    Diana:

    Hi Roald,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt (maar we hadden eigenlijk niet anders verwacht)
    Je kunt je vriend James zeggen dat hij een dubbelganger in Frankrijk heeft. Hij lijkt, tenminste op die foto, sprekend op een goede vriend van ons uit Nantes. Kan James ook waterskiën??
    Veel liefs van ons allemaal uit Dronten

  • 28 Maart 2010 - 08:27

    Tea:

    Het schiet al mooi op, nog 26 nachtjes?
    Ik hoop dat ze niet doorgaan met die stakingen bij British Airways!! Ook wij vliegen met hen.
    Is het overdag nog wat uit te houden of valt de hitte nog wel wat mee?

    Tot gauw
    xxxxx

  • 28 Maart 2010 - 14:34

    Bako:

    Hoi Roald hier in Wateren loopt de temperatuur ook al aardig op, maar zweten doen we nog niet hoor. Nog even en krijg je de eerste visite begreep ik Je vader was hier net nog nou de groeten maar weer ook aan James lijkt me wel een geschikte peer.

  • 09 April 2010 - 10:06

    Tea:

    Nog twee weekjes!
    En ik moet nog zoveel dingen doen!
    Alleen werkt mijn knie niet zo mee, hij wordt toch al gauw weer dikker als ik iets meer doe.
    Maar ja, het werk blijft er ook wel hè! Eerst maar eens genieten bij jou! xxxxx

  • 17 April 2010 - 15:09

    Kim Andringa:

    Hee,

    Ik zat een beetje te zoeken voor nederlanders in Qatar haha, Ik ben hier nou net een week samen met nog een meisje en ik zie dat jij er al langer bent, weet jij of er hier dingen in het weekend te doen zijn?

    Groetjes Kim

  • 18 April 2010 - 17:57

    Bako:

    Hopelijk gaat je eerste bezoek door. We duimen voor jullie.

  • 18 April 2010 - 19:27

    Tea:

    Het wordt spannend of we kunnen komen of niet. Ik zal morgen BA even bellen voor verdere informatie. Maar duimen met zijn allen!
    Ik hou van je!

    xxxxx....

  • 21 April 2010 - 14:56

    Gaastratjes:

    Hey roald

    alvast gefeliciteerd met je verjaardag en het ziet er heel mooi uit daar in qatar en nog heel veel plezier daar

    de groeten van de gaastratjes

  • 21 April 2010 - 17:31

    Bako:

    Hai Rollie,
    Van harte met je verjaardag en fijne dagen met je meije en ma.
    liefs Anneke en Bouwe

  • 21 April 2010 - 21:41

    Diana:

    Hi die Roald,

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Nog even aftellen en dan komen je "meissies" bij je langs.(die vulkaan in IJsland moet zich maar even rustig houden) Veel plezier.
    Wanneer komt er weer een update van je site? We volgen je met grote belangstelling.
    Veel liefs van ons allemaal uit Dronten

  • 22 April 2010 - 10:09

    Opa En Oma Bolmers:

    hallo roald,van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    gr. van de zwette.

  • 08 Juni 2010 - 17:08

    Kees En Tjissy:

    Maak je maar klaar jongen
    nog twee nachten dan zijn we bij je!
    Dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Qatar

Recente Reisverslagen:

11 September 2010

Nieuwe site/blog

19 Augustus 2010

vakantie en trouwen

14 Juli 2010

naar NL

12 Mei 2010

vakantie met men meiden

22 April 2010

Birthday!
Roald

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 50306

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 September 2014

Qatar

24 April 2007 - 16 Augustus 2007

Stage Curacao

Landen bezocht: