Birthday! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu Birthday! - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu

Birthday!

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald

22 April 2010 | Qatar, Doha

Hallo iedereen in Nederland!! Het werd weer tijd voor een berichtje! Vandaag ben ik jarig! Al weer 23 jaar, of is het: nog maar 23 jaar. Vergeleken met de rest van de mensen die ik hier ken, ben ik namelijk nog heel jong. Ik word dan meestal ook ouder ingeschat, ik hoop dat niet dat dit komt omdat mijn haar wat dunner wordt .
De afgelopen maand heb ik een aantal leuke dingen gedaan. Zo heb ik eind maart gewerkt op de Wereldkampioenschappen Indoor Atletiek, dit was erg gaaf om mee te maken. Een evenement met alle toppers vanuit de hele wereld. Bij de fysiotherapie hadden we het niet heel druk, dus we hadden veel tijd om lekker te kijken. Wat ook leuk was, is dat het Franse team bij ons in het ziekenhuis verbleef. We hebben namelijk hotelkamers waarin de luchtdruk en samenstelling kan worden geregeld. Op die manier kun je simuleren dat je een hoogtestage aan het doen bent. Een van de Fransen (Tamgho) sprong op de Triple Jump (hink, stap, sprong) een wereldrecord! Goede reclame voor het ziekenhuis dus!
Die week daarna was er een World cup Turnen hier. Epke Zonderland deed ook mee. Ik ken Epke, omdat we bij elkaar in de klas zaten op de HAVO en omdat hij voor fysiotherapie altijd bij ons in Heerenveen in de praktijk komt. Ik had via Facebook even contact gehad met Epke, op die manier wist ik dat hij hier mee deed. Ik ben even gaan kijken bij zijn wedstrijd en Epke won goud op de rekstok! Erg leuk om te zien! Helaas heb ik Epke maar even gesproken, hij had niet veel tijd, hij vloog namelijk later die avond alweer terug en hij had direct na de wedstrijd een dopingcontrole.
Ik had de vorige keer vertelt dat ik een auto had gekocht en dat ik niet kon wachten om die te gaan testen in de woestijn, nou dat heb ik dus gedaan! Dit was echt gaaf! Een van mijn collega’s (Tim) ging 3 weken geleden met zijn familie en zijn schoonfamilie, die op bezoek was, richting de woestijn. Hij vroeg of ik mee wilde. We zijn eerst lekker gaan scheuren op een quad-bike en vervolgens ben ik met Tim wat verder de woestijn in gegaan om mijn auto te testen. Nou dit ging prima! Je moet alleen even doorhebben hoe de auto zich gedraagt in het mulle zand. De auto zelf kon het allemaal prima aan! We hebben even een paar mooie duinen gepakt om over heen te rijden. ’S middags zijn we de zee op gegaan voor een paar uurtjes met een traditionele “dhow boat”. Halverwege deed de kapitein het anker uit, zodat we even lekker konden zwemmen.
Dat weekend daarna was een “party” weekend. David Guetta was hier namelijk, er was een groot feest bij Intercontinental hotel. Er waren een paar 1000 mensen. Lekker even los op lekkere muziek, midden op het strand!
Afgelopen weekend heb ik meegedaan aan een mountainbikerace in de woestijn. Een van mijn collega’s, Hercules, hij is een Zuid-Afrikaan, is lid van een mountainbike club en vroeg of ik mee wilde doen aan deze race van 40 km door de woestijn. Ik hou wel van een uitdaging, dus ik zei ja. Vrijdag ochtend vertrokken we al om kwart over 6 richting de woestijn. De race begon aan 8 uur. De race ging van sealine beachresort tot aan de Inland Sea. De Inland Sea is eigenlijk een groot meer in het zuiden van Qatar, dit meer staat wel in contact met de zee. Vanaf het beachresort tot aan de Inland Sea is er een redelijk verharde weg, al is het met een mountainbike nog steeds heel zacht op veel plekken, zo zacht dat je zelfs moet lopen. De race ging over deze weg en tussendoor waren er checkpoints bovenop de zandduinen, daar moest je dan opklimmen met de fiets in je hand of op je schouder. Gelukkig was het niet zo warm en regende het zelfs af en toe. Toch was het echt een hele zware race, ik denk niet dat ik het nog eens zal doen, ik was aan het einde helemaal kapot!
Vandaag ben ik dus jarig. Het is heel raar om je verjaardag te vieren zonder familie en vrienden, maar gelukkig komen morgen mijn meiden, haha, Jelena en m’n moeder. De vulkaan is momenteel redelijk rustig en gelukkig kunnen ze vliegen! Ik heb volgende week lekker de hele week vrij, dus we gaan veel leuke dingen doen! Ik heb er echt heel veel zin in! Ik zal jullie daarna laten weten hoe het was!
Bedankt voor al jullie leuke reacties!


  • 22 April 2010 - 10:34

    Jelena:

    We gaan geniettttuuuhhhhh!!! hahaha

    Leuk berichtje schatje:D.
    Geniet nog van vandaag en we spreken elkaar zo nog wel!!
    Tot morgggggeenn(L)(L)

  • 22 April 2010 - 10:43

    Jan En Geertje:

    Hallo Roald.

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groetjes

  • 22 April 2010 - 10:54

    Jacquelien Uut Grunn:

    He Roald!

    Gefeliciteerd! Ziet er allemaal weer errug gaaf uit! Tof hoor, ik wist het wel...ik kwam niet meer terug!
    Veel plezier en drink een biertje op je verjaardag!
    Veel plezier met je familie.

    Groetjesss

  • 22 April 2010 - 12:35

    Ronaldihno:

    Roaldihno masha masha pabien i hopi anja mas di bida. Weer een jaartje ouder en inderdaad nog maar 23!!Leuke foto's. Heb nog een paar van onze mountainbike rit op Curacao.Heb je die al? Anders stuur ik ze wel op. Nog een fijne dag. RD:)

  • 22 April 2010 - 13:48

    Jolanda (tigra):

    He Roald,

    Klinkt goed allemaal.
    Van harte met je verjaardag, drink er straks eentje op!

    groetjes Jolanda

  • 22 April 2010 - 15:26

    Danny:

    Weer leuk je verslag te lezen en van harte.
    Veel plezier met je moeder en vriendin. Ik las al op facebook dat ze er erg veel zin in hebben.

  • 22 April 2010 - 16:05

    Pa En Tjissy:

    Van harte jongen, vandaag jarig morgen feest. geniet er maar van.Groetje van ons, oma en tante Itie uit Grou (heeft een kaartje naar ons gestuurd.

    Dikke kus en tot gauw.

  • 22 April 2010 - 16:18

    Fedde En Pietie:

    Roald van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en knoop er nog maar vele jaren aan vast. Groetjes van ons.

  • 22 April 2010 - 16:38

    Arjan :

    hee jonge van harte he en maak er een mooi je dag van . leuk om te horen dat je het naar je zin hebt en hoop dat je het ook leuk houd ?
    ik heb ook wat moois ga binnekort naar defcon op almere strand dat word mooi ...maar die auto van je kan je wel mee nemen naar huis die neem ik dan wel van je over hahah lijkt me wel wat .nou ja jonge maak er nog wat van en we sms x je broetje arjan

  • 22 April 2010 - 17:17

    Klaver:

    Hey Roald, gefeliciteerd man! Veel plezier met je weekje vrij. Greetz Klaver

  • 22 April 2010 - 19:55

    Silvia Woudberg:

    Gefeliciteeerd!!

    CHill, dat je het zo leuk hebt!

  • 23 April 2010 - 11:23

    Jenny En Melle:

    Hey Ro,
    Nog van harte he! Smsje nog gelezen? Heel veel plezier met Jel en je mams deze week. Leuk verhaal, blijven we ff lekker op de hoogte hoe het je daar vergaat. Hier komt het mooie weer er ook aan, dus kunnen we ff bijkleuren. Al zal het in vergelijking met jou wel bleekjes blijven. Veel succes daar nog. Veel liefs Melle en Jenny

  • 24 April 2010 - 17:31

    Zwijncity:

    Hey Roald, nog van harte met je verjaardag. Têa al even gesproken op je verjaardag en we hopen dat je meiden er al zijn. Genieten !! Groetjes

  • 24 April 2010 - 21:17

    Kim:

    Hey Roald,

    leuk om wee te lezen wat je allemaal hebt beleeft. Geniet nu maar van de tijd met je moeder en vriendinnetje. Leuk dat je ook vrij bent van de week.

    Groetjes Kim.

  • 04 Mei 2010 - 08:32

    Hilco:

    Oh sorry Roald. Lees nu pas dat je jarig was. Kan ik je nog heel klein beetje felicteren? Bij deze...Maar leuke fotos zeg. Verhalen zijn ook super. Heel veel plezier nog he

  • 05 Mei 2010 - 18:27

    Tea:

    Wat hebben we het leuk gehad joh!!
    De week ging veel te snel voorbij, ik was nog lang niet uitgekeken!
    Nu maar weer aftellen tot je hier weer even terug bent.

    Liefs Tea
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx...

  • 02 Juni 2010 - 10:52

    Bako:

    Hoi Roald,
    We hebben onlangs 2 mensen ontmoet die de dagen aan het aftellen zijn. De ene omdat ze zo graag vliegt en de ander ondat hij zijn zoon wel weer eens vast wil houden. Geniet van jullie dagen met elkaar. Hier is alles kits ook het weer dus . Groetjes uit Wateren.

  • 08 Juni 2010 - 18:36

    Pa En Tjissy:

    Hey jongen maak je borst maar nat nog twee nachten dan zijn we bij je!

    Kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Qatar

Recente Reisverslagen:

11 September 2010

Nieuwe site/blog

19 Augustus 2010

vakantie en trouwen

14 Juli 2010

naar NL

12 Mei 2010

vakantie met men meiden

22 April 2010

Birthday!
Roald

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 50288

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 September 2014

Qatar

24 April 2007 - 16 Augustus 2007

Stage Curacao

Landen bezocht: