eerste dagen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu eerste dagen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu

eerste dagen

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald

18 Januari 2010 | Qatar, Doha

Iedereen is vast benieuwd hoe ik het tot nu toe heb in Qatar en wat ik heb gedaan.
Afgelopen donderdag ben ik iets voor 12 uur ’s nachts geland, daar werd ik opgehaald door Suhas, hij heeft mij naar mijn appartement gebracht. Het appartement ziet er netjes uit: keuken met alles er op en er aan, goede badkamer, vrij grote woonkamer, een slaapkamer met 2 persoonsbed en nog een slaapkamer met 2 éénpersoonsbedden voor gasten. De koelkast was gevuld dus ik hoefde me niet druk te maken over eten de eerste dagen. Ik heb snel wat foto’s en dergelijke opgehangen en heb de afgelopen dagen wat geshopt zodat ik me al aardig thuis voel.
Suhas is tevens mijn chauffeur voor de eerste maand, daarna moet ik nog even kijken hoe ik op mijn werk kom. Je kan betalen voor een privechauffeur of een taxi nemen. Taxi’s zijn vergeleken NL erg goedkoop, een ritje in de stad is nooit meer dan 15 QR = 3 euro. Ik ga deze week even uitzoeken hoe duur het is om een auto te huren, dit doen namelijk veel expats en vind de vrijheid die je dan hebt ook wel erg lekker. Benzine kost hier trouwens niks ongeveer 10 cent per liter. In de toekomst wil ik misschien nog wel een auto gaan kopen om daarna mee te nemen naar NL, want ze zijn hier erg goedkoop (geen belastingen).
Zondag was mijn eerste werkdag. Nouja het was niet echt een werkdag, moest nog veel papieren invullen en heb een rondleiding gehad. Daarnaast veel gesproken met de verschillende collega’s om er achter te komen hoe alles werkt. De rest van de week zal ongeveer het zelfde zijn, want moet nog regelmatig weg, voor bijvoorbeeld een medical check, vingerafdrukken, enz…. Volgende week zal ik patiënten gaan zien.
Het werk ziet er erg goed uit! Het Ziekenhuis is echt superluxe en geld is geen optie. De fysiotherapie afdeling is fenomenaal. Er is een grote zaal met allerlei krachtapparaten met daarnaast behandelruimtes, daarin staan alle fysiotherapie behandel apparaten die je maar kunt bedenken (Shock Wave, tractie app, drainage app, enz..). Aan de andere kant is een sportzaal voor loopoefeningen en dat soort werk. Buiten hebben we nog een voetbalveld en een atletiekbaan tot onze beschikking. Achter de behandelruimtes zijn nog wat kamers met luxe ligbaden om te herstellen na een week trainen, soort jacuzzi met waterval, muziek, geuren e.d. Ook is er nog een zwembad waarin geoefend kan worden, je kan daarbij stroming instellen en dat soort dingen. Al mijn collega’s zij superaardig en willen me overal bij helpen. De collega’s komen vanuit de hele wereld: Frankrijk, Spanje, België, Australië, VS, Tunesië, Egypte…..
Mijn werktijden worden waarschijnlijk 13.00 uur tot 20.00 uur. Dit is geen probleem, op die manier kan ik om 12.00 uur mooi genieten van de 3 euro lunch van het Ziekenhuis met alles erop en eraan (soep tot desert) en hoef ik maar 7 uur te werken per dag.
Het leven naast mijn werk gaat me tot nu toe ook wel goed af, het is overdag momenteel niet te warm, zo’n 25 graden. Ik heb de afgelopen dagen wat shopping malls bezocht. Eentje heeft gewoon een ijshockey baan, waar ’s avonds ook nog echt op gespeeld wordt. Daarnaast is de mall in Venetië stijl, met gondels die rondvaren enzo. Verder ga ik waarschijnlijk voetballen bij het voetbalteam van het Ziekenhuis, op die manier kan ik toch ook nog een balletje trappen. Heb daarnaast ook al wat telefoonnummers van collega’s gekregen om in het weekend wat te gaan doen.
Ik zal over een tijdje wel weer even een verhaaltje erop zetten. Voor mensen die mij misschien willen bellen, mijn nummer is: 009746558546 (bel wel even via een 0900-bellen website, dan is het maar 15c/m). Post brengen ze niet langs, tenzij ik daar veel geld voor betaal. Ik moet even uitzoeken of het mogelijk is om post te ontvangen op mijn werk.
Vergeet de foto’s niet te bekijken! Groetjes!

  • 18 Januari 2010 - 18:57

    Dirk:

    Oh heel vet roald, ziet er goed uit man! bevalt tot dusver goed! je woonkamer al helemaal ingericht xboxje, friese vlag haha heel rust:)

    zal je snel even bellen...j00

  • 18 Januari 2010 - 19:06

    Danny:

    Hebben ze daar ook een voorzitter nodig :) Kan wel een leuk team samenstellen voor ze en weet dan direct een goede fysio

  • 18 Januari 2010 - 19:13

    Jasper:

    Ziet er goed uit jonge;) zal het morge ff aan me pa laten zien!! zal wel jaloers zijn:p ik blijf je volgen, laterzz

  • 18 Januari 2010 - 19:39

    Jacquelien:

    Ik zeg alleen maar.....

    SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIT!

    (wanneer laat je je haar weer groeien?)

    Groetjes!!

  • 18 Januari 2010 - 19:53

    Nancy:

    HA! Ik weet wel waar ik een last minute heen boek als ik geen vrienden meer kan vinden om mee op vakantie te gaan :D x

  • 18 Januari 2010 - 21:18

    Ineke En Alle:

    Nou Roald, ziet dat er even geweldig uit, Alle wil ook wel even voor een tankje Benzine bij jou langs komen. hahaha
    We vlijven je op de voet volgen. groetjes Alle en Ineke

  • 19 Januari 2010 - 07:43

    Gea En Sonja:

    He lekker ding!! Wat een super gave foto's man, echt wat een luxe gebeuren daar. Ik kan me zo voorstellen dat dit prettig werken moet zijn.Gea en ik hebben bedacht dat we samen een weekje in het voorjaar naar jou toekomen, goed plan of niet?!?!?

  • 19 Januari 2010 - 13:12

    Mike In Brazil:

    Nou, leuk jong!

  • 19 Januari 2010 - 13:17

    Stef:

    knakker.. ik dacht je moet geld bijleggen.. maar je gaat daar dus met goedgevulde zakken weg..
    heel goed bezig.. kan je ff exact vertellen hoeveel je verdient en dit overmaken op mijn girorekening? alvast bedankt..
    keep up the good work:)

  • 19 Januari 2010 - 14:52

    Gerlof:

    Roald,

    Leuk te horen dat het je bevalt. Foto's zien er top uit en vooral die friesche vlag in de woonkamer doet me goed haha. Ik wens je veel plezier daar en we houden contact.

    Groeten Gerlof

  • 19 Januari 2010 - 16:57

    Sem:

    oeee wat een land, lekker nieuw, lekker luxe, lekker shiny. daar valt wel te werken:) ik mis alleen nog de foto in arafat outfit man.

    have fun, jeuw jeuw

  • 19 Januari 2010 - 22:02

    Klaver:

    Echt gaaf! ziet er erg goed uit. Succes met het inwerken.

  • 22 Januari 2010 - 09:38

    Bako:

    ziet er allemaal heel goed uit lijkt ons best uit te houden daar. kom je met de auto overland terug voor het avontuur? zou ik wel doen grrrr

  • 24 Januari 2010 - 10:25

    Tea:

    Hoi Lieverd,

    Alles goed? Leuk weekend gehad?
    Gisteren met 4-2 gewonnen van Amsterdam, vanavond naar Geleen!
    Wordt een moeilijke wedstrijd want Geleen is in the winningmood!
    Zie je gauw op msn.

    xxx Tea

  • 24 Januari 2010 - 16:51

    Theunis:

    Het is echt baden in luxe dus!
    O wat heerlijk warm, Hier is opnieuw sneeuw gevallen.

    Veel sterkte en een goede tijd gewenst.

  • 24 Januari 2010 - 17:53

    Diana:

    Ziet er goed uit. Wanneer kunnen we langskomen ;-)

    Veel liefs vanuit een besneeuwd Dronten

  • 24 Januari 2010 - 19:34

    Jos:

    Hi Roald, dit is met de" bekende neus" in de boter, mooie uitdagende omgeving, geen nee te koop zo te zien en te horen waar het gaat om accomodatie en equipment.Ik weet je bent leergierig! pak je kans leer en doe de komende jaren de nodige ervaring op en meld je dan weer eens bij Tigra!Retourtjes Doha zijn nog als in de aanbieding dus wie weet!
    Lekker genieten en we houden contact,
    groet,
    Jos.
    groet,
    Jos.

  • 26 Januari 2010 - 11:35

    Ferdinand & Rosanna:

    Heey Roald,

    Horen dat je het naar je zin hebt in Qatar. Zit er allemaal goed uit op de foto's.

    Veel plezier daar.

  • 26 Januari 2010 - 12:25

    Bako:

    Lekker blijven daar hier min 10 Ik gooi nog maar een blokje hout op de kachel.

  • 26 Januari 2010 - 20:42

    Jenny:

    Hey Ro,

    Ziet er helemaal super uit daar! Je hebt de friese vlag al hangen? Dan voel je je hopelijk snel thuis;-) Heel veel succes daar, we denken aan je. Groetjes van Melle.
    PS: we zorgen goed voor je meissie hoor!

  • 30 Januari 2010 - 15:18

    Ivonne:

    Jeetje roald wat ziet het daar er mooi uit.
    Ben jaloers op je en het lekkere weer wat jij daar hebt.Hier ligt aleen maar sneeuw,en het is hier koud.Heb er al genoeg van die kou en sneeuw ruimen.Geniet van al dat moois.kus van mij en we spreken elkaar nog.

  • 30 Januari 2010 - 15:22

    Peter:

    Ha Roald,

    prachtige omgeving zeg! En altijd lente.
    Kun je nog even informeren of er een vacature is voor een weerman (ben er bang voor, gelet op die strakblauwe hemelkoepel)?
    Werk en geniet ze...

    N.B. Niet stiekem gaan trainen op die atletiekbaan, hè? Wil nog revanche hebben tijdens de volgende 7-heuvelen editie!

  • 31 Januari 2010 - 19:45

    Gaastratjes:

    Ziet erg goed uit Roald,Ramon denkt een ps3 gezien te hebben als je een ps3 hebt. Misschien als je hem hebt dan kunnen we samen een spel doen

    groetjes de gaastratjes

  • 03 Februari 2010 - 14:11

    Tea:

    Ik ben jaloers op je!
    Het was hier gisteren zo'n k-weer brrrr...
    Regen, natte sneeuw, harde wind, heel onaangenaam. En dan zie ik die temperaturen bij jou, 25-26 gr!
    Vandaag is het weer beter, de zon schijnt en de lucht is hoofdzakelijk blauw.
    Dat doet een mens goed.
    Liefs en xxxx

    Max, Bommel en verdere beestenboel en van mij natuurlijk!

  • 03 Februari 2010 - 21:21

    Zwijndrecht:

    Hoi Roald, ziet er goed uit. Je moet wel gaan werken hè, want anders wordt je misschien wat lui..... ha ha (ojee batterij leeg tot morgen)

  • 04 Februari 2010 - 11:00

    Marte...:

    He Ro...

    Ziet er gaaf uit allemaal!
    Kun je wat wennen daar? Hier op de GZB mis je niets... Geniet er van!!

    Bye bye...

  • 04 Februari 2010 - 12:59

    Clara Et Alain:

    Un petit bonjour de Paris .Nous souhaitons que ton travail se passe bien,que la glace est bonne.Ici il a beaucoup neigé.Nous t'adressons nos meilleurs souvenirs.

  • 04 Februari 2010 - 18:30

    Zwijndrecht:

    Hoi Roald, daar zijn we weer, nu met wat meer power. Ziet er goed uit daar. Ruimte genoeg om de mensen te helpen en ik weet dat dat wel goed zit. Veel plezier, geniet er van en we zien met belangstelling uit naar je volgende verslag.
    Rianda, André, Leo en Marloes....... Ja ja, Mark en Arina zijn verhuisd!

  • 05 Februari 2010 - 11:02

    Bako:

    Hoi Roald. Kan je even om je heen kijken voor een goede trainer daar. Sc Heerenveen zoekt er met spoed een goeie liefst deze week nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Qatar

Recente Reisverslagen:

11 September 2010

Nieuwe site/blog

19 Augustus 2010

vakantie en trouwen

14 Juli 2010

naar NL

12 Mei 2010

vakantie met men meiden

22 April 2010

Birthday!
Roald

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 751
Totaal aantal bezoekers 50307

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 September 2014

Qatar

24 April 2007 - 16 Augustus 2007

Stage Curacao

Landen bezocht: