vakantie en trouwen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu vakantie en trouwen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu

vakantie en trouwen

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald

19 Augustus 2010 | Qatar, Doha

Ik heb enig commentaar gekregen over het feit dat ik niet vaak genoeg mijn website update. Bij deze dan maar weer een verhaaltje ;). Het werd eigenlijk ook wel weer tijd hoor, want er is van alles gebeurd. Het is de laatste weken in Doha tussen de 45 en 50 graden met daarnaast een hoge luchtvochtigheid, dit betekent dat het heel erg onaangenaam is om buiten te zijn. Heel veel mensen (expats en locals) verlaten daarom in deze maanden ook het land en vertrekken vooral richting Europa. Dit resulteert in een heerlijk rustig Doha, vooral op de weg. Zo doe je er normaal tussen de 30 en 60 minuten over om aan de andere kant van de stad te komen, nu doe je dat in 15 min. Net als de rest ben ik ook richting Europa gegaan. Ik had heerlijk 3 dikke weken vakantie van 16 juli tot 8 augustus. Op 16 juli kwam ik aan in Nederland, de meesten van jullie weten het al, maar ik kwam niet alleen voor vakantie, maar ook om te trouwen met mijn Jelena. De eerste reden waarom we zijn getrouwd, is natuurlij uit liefde, maar zoals ik al eerder heb verteld komt Jelena mij vergezellen in Qatar en om dat voor elkaar te krijgen is het ook nodig om te trouwen, simpelweg om de reden dat je niet samen mag wonen in Qatar als je niet getrouwd bent.Het proces van trouwen is daardoor wat versnelt. Op die 16 juli zijn we direct in ondertrouw gegaan, dit hebben we gedaan omdat je pas 14 dagen nadat je in ondertrouw bent gegaan, mag trouwen. De volgende dag heeft Jel een feestje georganiseerd bij haar ouders thuis in Biddinghuizen. Ik had een heleboel van Jelena haar vriendinnen nog nooit ontmoet en voordat we gingen trouwen en wij samen naar Qatar gaan, is het wel zo leuk dat ik haar vriendinnen ken en dat haar vriendinnen ook weten met welke jongen zij zo ver weg van huis gaat voor een lange periode. Het feestje was erg geslaagd en ik ben blij om haar leuke vriendinnen te hebben ontmoet. De dag daarna, de 18e dus, zijn we met zen tweetjes al vroeg vertrokken voor een heerlijke vakantie in France, lekker in een tentje met z’n tweeën. Allereerst zijn we een paar dagen in Parijs geweest, waarbij we ook Disneyland hebben bezocht en vervolgens zijn we doorgereden naar de Cote d’Azur. Eerst hebben we een paar dagen bij Cassis gestaan en daarna de rest van de vakantie in Sainte-Maxime. Het was echt een heerlijke vakantie. Helaas heb ik geen foto’s, deze hebben we namelijk gemaakt met onze nieuwe video-camera die we als huwelijkscadeau hebben gekregen van Jelena haar ouders en mijn moeder. Ik kan deze camera niet aansluiten op mijn kleine laptopje. We zijn van plan een nieuwe laptop te kopen als Jel hier is en dan kan ik de foto’s hier alsnog wel even plaatsen.
Op 1 augustus kwamen we terug van vakantie en de volgende dag was het “de” dag. Op 2 augustus hebben Jelena en ik elkaar het Ja-woord gegeven om onze dromen (reizen over de wereld en een leven samen delen) waar te maken. Het was een heerlijke dag die eindigde in het Heide hotel waar we heerlijk hebben geborreld en gegeten met onze directe familie en vrienden, waarna Jel en ik de nacht hebben doorgebracht in de bruidssuite.
De rest van de week stond vooral in het teken van het bezoeken van vrienden en familie.
Op 8 augustus ben ik dus weer terug gevlogen naar Qatar en de volgende dag ben ik weer aan het werk gegaan.
Jelena is nog even achter gebleven in Nederland om nog even afscheid te nemen van al haar vriendinnen en om op 25 augustus haar diploma van de PABO op te halen!! Momenteel is mijn werkgever bezig om haar visum te regelen en als alles goed gaat komt Jel hier op 2 september! Ik kan bijna niet wachten!
Ondertussen is het Ramandan, heel bijzonder om mee te maken. Er hangt een hele bijzondere sfeer in Qatar. Iedereen is erg vriendelijk en rustig. De mensen hier zien het echt als een soort feest. Elke avond komt iedereen bij elkaar voor de Iftar, dit is het moment waarop de zon ondergaat en het vasten onderbroken wordt, volgens mij wel een heel gezellig gebeuren. Voor mij heeft Ramadan ook nog gevolgen, namelijk dat ik maar 5 uur per dag hoef te werken, best lekker dus :).
Ik beloof dat ik wat vaker de website zal updaten, hier gaat Jel me natuurlijk mee helpen. Ik denk dat we vanaf het moment dat Jel hier is samen een site gaan aanmaken waar jullie ons kunnen volgen.

  • 19 Augustus 2010 - 10:40

    Jacquelien:

    WAUW! Wat zijn jullie een mooi paar!

    Hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk en ik ben zeer benieuwd naar nog meer mooie reisverhalen. Ik volg je op de voet roald!
    Waarschijnlijk weet je niet hoe ik van reizen houd maar ik smul van je verhalen.

    Groetjes Jacquelien

  • 19 Augustus 2010 - 17:04

    Diana:

    Blij om te zien dat je je het commentaar op de geringe updates aangetrokken hebt ;-)
    Was fijn om je weer even gezien te hebben. Nog even aftellen en jullie zijn dat eindelijk samen.

    Veel liefs van ons allemaal, vanuit Dronten

  • 19 Augustus 2010 - 18:25

    Johan:

    He dit is een verassing van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en maak er maar iets heel mooi van.Het zijn prachtige foto's en een super stel

    Groeten Johan en Trudy

  • 19 Augustus 2010 - 22:07

    Rutger Elsinga:

    Hoi Roald,

    Natuurlijk wil ik jou of beter gezegd jullie eerst feliciteren met jullie huwelijk! Heb het verhaal gelezen en merk dat je het erg naar je zin hebt daar. En nu jou vriendin, uuh sorry vrouw ook naar jou toe kan komen zal je vast nog gelukkiger zijn. Veel geluk samen en tot horens

    Groet Rutger

  • 20 Augustus 2010 - 12:51

    Els Koning:

    Gefeliciteerd met je huwelijk. Ik hoop dat jullie samen veel dingen zullen zien en ondernemen.
    Groet, Els Koning

  • 22 Augustus 2010 - 17:44

    Jurriën Voetberg:

    Waauw Roald en Jelena beide gefeliciteerd met dit fantastische nieuws! Ik lees je verhaaltjes hierop altijd wel,het is zo lekker vlot geschreven! Keep us posted ;)
    greetz van voetje

  • 31 Augustus 2010 - 13:14

    Tea:

    Nog 2 nachtjes dan kun je je geliefde in je armen sluiten.
    Ik hoop dat jullie een geweldige tijd tegemoet gaan. Geniet er van!
    Kusjes voor jullie beide

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx........
    ook van Max en Bommel

  • 02 September 2010 - 14:49

    Klaver:

    Hey Roald,

    Gefeliciteerd man! het is 2 september, hoop dat alles volgens plan verloopt :-)

    Groetjes,

    Klaver

  • 02 September 2010 - 15:34

    Peter En Ivonne:

    Ze is onderweg...
    Met flink wat kilootjes bagage. Hoop dat jullie een geweldige tijd tegemoet gaan. Geniet er van!

    xxx
    Ook van Nadia, Youri, Bonnie, Bugs en Otje.

  • 08 September 2010 - 13:49

    Nelleke:

    Hey Roald,

    Van Harte Gefeliciteerd met jullie huwelijk en nog veel geluk samen daar in Qatar!

    Groetjes Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Qatar

Recente Reisverslagen:

11 September 2010

Nieuwe site/blog

19 Augustus 2010

vakantie en trouwen

14 Juli 2010

naar NL

12 Mei 2010

vakantie met men meiden

22 April 2010

Birthday!
Roald

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 8245
Totaal aantal bezoekers 50285

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 September 2014

Qatar

24 April 2007 - 16 Augustus 2007

Stage Curacao

Landen bezocht: