vakantie met men meiden - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu vakantie met men meiden - Reisverslag uit Doha, Qatar van Roald Otten - WaarBenJij.nu

vakantie met men meiden

Door: Roald

Blijf op de hoogte en volg Roald

12 Mei 2010 | Qatar, Doha

Mijn eerste vakantie zit er op! En wat voor een. Sinds dikke 3 maanden zag ik eindelijk mijn lieve vriendinnetje en lieve moeder weer! Ze waren hier van 23 april tot 2 mei, een dikke week dus. Ik had de hele week vrij genomen zodat ik lekker vakantie met ze kon vieren. In die week hebben we eigenlijk alles gedaan wat je kunt doen in Qatar. Ook al was het de hele week tussen de 30 en 40 graden, het weer was niet altijd mooi. Aan de ene kant wel jammer, maar voor Jelena en mijn moeder was het opzich wel lekker, want op die manier kwamen ze niet in de extreme hitte terecht die je krijgt als de zon op je schijnt. Het begint namelijk steeds warmer en warmer te worden, de temperatuur is overdag dichter bij de 40 graden, dan de 30. Daarnaast stijgt de luchtvochtigheid, waardoor het heel benauwd en zweterig kan zijn.
Wat hebben we allemaal gedaan…. Nou heel veel!
De eerste dag heb ik ze maar direct in het diepe gegooid. We zijn gaan quadbike in de woestijn. Dit was erg gaaf! Ik was verbaasd hoe stoer Jel was. Ze dacht niet na en scheurde er direct als een gek vandoor! Niet veel later vloog ze dan ook al van de quad af en ik was erg blij dat ik dat zag gebeuren en haar lekker kon uitlachen, haha! Mijn moeder daar in tegen vond het allemaal maar wat eng, maar aan het einde had ze het wel aardig onder de knie en durfde ze al wat meer. ’s Middags zijn we naar Villagio gegaan (shopping mall), hier kon Jelena even lekker shoppen. Zondag was het de bedoeling om naar het strand te gaan, maar toen we van huis vertrokken, was er geen zon. We besloten om te keren en besloten om mijn nieuwe appartement even te gaan bekijken, hier hebben we lekker bij het zwembad gelegen, want de zon die kwam er toch nog even lekker bij. De volgende dag zijn we naar het “museum of islamtic arts” geweest. Het museum zelf is een heel mooi gebouw, maar wat er tentoongesteld werd, was niet echt heel spannend. Helaas werd Jel aan het einde van de ochtend niet helemaal lekker en zijn we naar huis gegaan, ze is zo’n twee dagen goed ziek geweest. De dinsdag had Jelena een solicitatiegesprek bij een basisschool. Ik heb het hier goed naar mijn zin en Jel wil graag bij me komen wonen, maar ze wil natuurlijk ook werken. De basisschool is een gedeeltelijk Nederandse school en voor Jel zou dit natuurlijk een fantastische plek zijn om te werken. Het gesprek verliep erg goed en ze hebben Jelena een baan aangeboden en het is dus zo goed als zeker dat Jel mij komt vergezellen in Qatar :D:D:D. Dit zal dan in September zijn, wanneer het volgende schooljaar begint. Na het sollicitatiegesprek na zijn we naar the pearl geweest, hier hebben we even lekker gelunched. ’s avonds zijn we naar de Souq geweest. Dit is een klein wijkje dat is gebouwd in oud-arabische stijl. Allemaal kleine straatjes en leuke winkeltjes. Ze verkopen er van alles, van kleding tot huisdieren. Daarnaast is er een hele gezellige straat met allemaal cafeetjes en restaurants. Hier hebben we heerlijk gegeten en vervolgens een shisha gerookt (waterpijp). Het is een traditie hier om dat te doen, tijdens of na het eten en je ziet iedereen het dan ook doen. Mijn “meiden” moesten natuurlijk mijn werk ook even zien, dus daar zijn we woensdag heen gegaan. Ik heb ze even een rondleiding gegeven in het ziekenhuis en het Aspire-complex, volgens mij vonden ze het erg leuk om eindelijk te zien waar ik werk.’s Middags zijn we maar weer naar een shoppingmall geweest, zodat Jelena weer even lekker kon shoppen, haha. ’s Avonds had James ons uitgenodigd om wat te gaan drinken. Dit was erg gezellig. Omdat we toch wel wat gedronken hadden, hebben we de volgende dag lekker uitgeslapen en niet veel gedaan. Die avonds zijn Jelena en ik even lekker samen op stap geweest. Even lekker genieten van elkaar op de dansvloer! Hier hebben we allebei ontzettend van genoten! De vrijdag is hier eigenlijk de zondag zoals in Nederland, iedereen gaat naar de moskee en doet verder niet zoveel. Wij zijn die dag naar de Fanar geweest. Dit is een moskee maar tevens een islamitisch centrum, waar niet-moslims kennis kunnen maken met de islam. Even cultureel doen dus :). ’s Middags zijn we opnieuw gaan shoppen, in weer een andere mall en ’s avonds hebben we weer heerlijk gegeten in de souq. De volgende dag was eigenlijk de laatste dag, zondag vlogen mijn moeder en Jelena namelijk weer terug naar Nederland. Die zaterdag zijn we nogmaals naar de woestijn geweest. Het was eigenlijk de bedoeling om naar de Inland Sea te gaan, maar het weer was niet super en er waren niet veel andere auto’s die die kant opgingen, waardoor het me niet een goed idee leek, om alleen door de woestijn te rijden. De weg vinden is niet het grootste probleem, maar je hebt wel een probleem als je vast komt te zitten en er in uren geen auto’s voorbij komen die je kunnen helpen. Omdat ik Jel en mijn moeder toch wou laten ervaren hoe het is om met een 4x4 door de woestijn te rijden, heb ik toch maar men banden gedeeltelijk laten leeglopen (meer grip) en hebben we een klein tochtje gemaakt. Mijn moeder was een paar keer behoorlijk bang, vooral toen we vrij steil naar beneden gingen, haha! Daarna zijn we lekker aan het strand gaan liggen in een beachresort vlak bij de woestijn. Hier hebben Jel en ik een waterski gehuurd voor een half uurtje. We gingen om de beurt achter het stuur en net als met het quadbiken, ging Jelena weer aardig tekeer, haha. Het duurde dan ook niet lang, en ja hoor, we lagen eraf!
En aan al het goede komt een einde….. de volgende dag (zondag) moest ik de dames weer afzetten op het vliegveld. Het was weer erg vervelend om afscheid te nemen! Ik kijk er naar uit om in de zomer naar Nederland te komen, zodat ik iedereen weer even kan zien :).

  • 12 Mei 2010 - 09:56

    Froukje Strikwerda:

    Hoi Roald,
    Leuk verslag, je hebt het naar je zin, en ik las dat Jelena al zo als zeker een baan heeft op de basisschool, super! Straks weer lekker samen. Keimpe was ook benieuwd, had nl. een referentie geschreven vanuit de van Maasdijkschool, die is dus goed ontvangen. Zou geweldig zijn als het allemaal zou lukken. Succes er mee en tot een volgende keer. Doei Keimpe en Froukje


  • 12 Mei 2010 - 11:54

    Alle En Ineke:

    Hoi Roald
    Weer een prachtig reisverslag.
    Op deze manier hebben we reusachtig leuke vakanties, want wij beleven het ook mee. Ook mooi dat Jelena straks bij je komt en we verwachten je deze zomer.

    Groetjes ook van Renzo en lyane plus aanhang.

    Dikke tút fan ûs beide

  • 12 Mei 2010 - 12:24

    Kim:

    Hey Roald,

    Weer top om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad met de meiden.
    Ik zou binnenkort weer even wat met je moeder afspreken en dan zal ik nog wel meer verhalen horen.

    Groetjes Kim

  • 12 Mei 2010 - 14:02

    Jacquelien:

    Zeg....kom jij nog wel es een keer terug???
    ;)

  • 19 Mei 2010 - 21:48

    Tea:

    Net weer terug uit Dronten. Diana en ik zouden naar het concert van Michael Bublé, maar dat ging niet door.
    We zijn toch even lekker weggeweest, naar Elburg en hebben daar heerlijk gegeten. Leuk stadje hoor! Op de terugweg nog even bij Kennard en Maaike geweest. Ik had hun huis nog niet bewonderd. Je moest de groeten hebben.
    Liefs en xxxxxxxxxxxxx

  • 26 Mei 2010 - 10:43

    Hilco:

    Hallo Roald. Zo wat een berichten weer. Mooi dat je het daar naar 't zin hebt. En dat "je meisje" bij je wilt komen wonen.Als je terugkomt naar Nederland dan vergeet je "De Boys" niet he

  • 26 Juni 2010 - 19:33

    Tea:

    Nog 21 nachtjes?
    We kijken naar je uit!

    liefs Tea
    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Qatar

Recente Reisverslagen:

11 September 2010

Nieuwe site/blog

19 Augustus 2010

vakantie en trouwen

14 Juli 2010

naar NL

12 Mei 2010

vakantie met men meiden

22 April 2010

Birthday!
Roald

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 50266

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 01 September 2014

Qatar

24 April 2007 - 16 Augustus 2007

Stage Curacao

Landen bezocht: